Bilet İptali ve Değişiklik

  • İnternetten / Çağrı Merkezinden satın almış olduğum sanal biletimi iptal ettirmek / seferini değiştirmek istiyorum. Hangi yöntemleri izlemem gerek?
  • Eğer biletinizi internet üzerinden veya 0232 435 70 50 no’lu çağrı merkezimizden satın aldıysanız ve herhangi bir bilet satış noktamızdan henüz teslim almadıysanız, internet sitemizde ana sayfa üzerinde yer alan "Hesabım" bölümünden veya " 0232 435 70 50 " no'lu müşteri hizmetlerimizden erteleyebiliyor, sefer saatini değiştirebiliyorsunuz. Bu işlemi, biletinizi satın aldığınız sefere 12 saat kalana kadar gerçekleştirebilmektesiniz. Şirket prosedürlerimiz gereği; araçlarımızın hareket saatinden sonra, gelen (geciken), gelmeyen yolcularımızın biletleri ile ilgili herhangi bir işlem yapılamamaktadır, yolcularımızın bileti geçersiz sayılmaktadır.

  • Bilet satış noktasından satın almış olduğum biletimi iptal ettirmek / seferini değiştirmek istiyorum. Hangi yöntemleri izlemem gerek?
  • Bilet iptali ve değişikliği ile ilgili Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 38/9 maddesi gereği? yetki belgesi sahipleri, otobüs hareket saatinin 24 saat öncesine kadar yapılacak müracaatlarda, bilet ücretinin tamamını iade etmek, otobüs hareket saatinden 12 saat öncesine kadar yapılacak müracaatlarda ise 6 ay geçerli açık bilet düzenlemek zorundadırlar.
    Akbulut Turizm bilet satış noktalarına araç hareket saatinden 12 saat önce yapılan başvurularda bilet üzerinde değişiklik ya da bilete karşılık açık tarihli bilet teslimi yapabiliyoruz.Tüm bu işlemleri gerçekleştirmemiz için ,elinizde bulunan bileti görevli personelimize teslim edip yerine yeni seferinize ait biletinizi almanız gerekmektedir.Şirket prosedürlerimiz gereği; araçlarımızın hareket saatinden sonra gelen (geciken), gelmeyen yolcularımızın biletleri ile ilgili herhangi bir işlem yapılamamaktadır, yolcularımızın bileti geçersiz sayılmaktadır.

  • İnternet üzerinden gerçekleştirdiğim rezervasyonumun opsiyon süresi nedir?
  • İnternet üzerinden gerçekleştirilen rezervasyon işlemlerimiz için rezervasyon opsiyon süresi 24 saattir. Yolcularımızın rezervasyonlu biletlerini aracın hareket etmesinden 24 saat öncesine kadar bilet satış noktalarımızdan satışa çevirmeleri gerekmektedir. Belirlenen opsiyon süresi içinde satışa dönüştürülmeyen rezervasyonlar sistem tarafından otomatik olarak iptal olmaktadır.

  • 0232 467 31 78 – 47 numaralı çağrı merkeziniz üzerinden gerçekleştirdiğim rezervasyonumun opsiyon süresi nedir?
  • Telefonla gerçekleştirilen rezervasyon işlemlerimiz için rezervasyon opsiyon süresi 12 saattir. Yolcularımızın rezervasyonlu biletlerini aracın hareket etmesinden 12 saat öncesine kadar bilet satış noktalarımızdan satışa çevirmeleri gerekmektedir. Bayram, tatil, haftasonu gibi yoğun günlerde opsiyon süreleri azalmaktadır. Belirlenen opsiyon süresi içinde satışa dönüştürülmeyen rezervasyonlar sistem tarafından otomatik olarak iptal olmaktadır

  • Engelli yolcularınıza uyguladığınız indirim oranı nedir?
  • TelefonlaBilet satış noktalarımızda; yolcularımız "T.C Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı tarafından verilmiş kartlarını ya da üzerinde en az % 40 oranında engelli olduğunu belirten ibarenin yer aldığı nüfus cüzdanlarını / ehliyetlerini" ibraz etmeleri karşılığında, (normal bilet fiyatımız üzerinden %30) indirim uygulamamızdan yararlanabiliyor.

  • Çocuk yolcularınıza uyguladığınız indirim oranı nedir?
  • 11.06. 2009 tarihli 27255 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Karayolu Taşıma Yönetmenliğinin 57. maddesi “ 6 yaş ve üzeri tüm yolcuların ayrı koltukta seyahat etmesi zorunlu olup, 6 ile 12 yaş arası çocuklar ile yaş şartı aranmaksızın en az yüzde 40 oranında engelli olduğunu belgeleyen kişiler için bilet ücreti geçerli ücret tarifesi üzerinden yüzde 30 indirimli düzenlenir”şeklinde yer alan uygulamayı şehirlerarası yolcu taşıyan firmaların çocuklara ve engellilere yüzde 30 indirimli bilet vermesi zorunlu hale getirilmiştir.

  • Bilet satın almış olduğum aracı kaçırmış bulunmaktayım. İlgili sefere ait biletim yanmış mıdır?
  • Yolcularımız, seyahat edeceği sefere ait gerekli tüm bilgileri biletleri üzerinde bulabilmektedirler. Bu sebepten dolayı yolcuların seyahat öncesi peronlarda hazır olması tamamen kendi organizasyonlarına bağlıdır.
    Şirket prosedürlerimiz gereği; araçlarımızın hareket saatinden sonra, gelen (geciken) yolcularımızın biletleri ile ilgili herhangi bir işlem yapılamamaktadır, yolcularımızın bileti geçersiz sayılmaktadır. Yolcularımızın seyahat etmek istemeleri halinde başka bir sefer için yeni bir bilet almaları gerekmektedir. Bu bilgiler yolcu biletleri üzerinde de yer almaktadır

  • Biletimi satın alırken yanlış tarih/saat/sefer yazıldığını fark ettim. Durumu fark ettiğimde sefer saati geçmiş bulunmaktadır. Biletim yanmış mıdır?
  • Bilet alırken ibraz edilen sefer tarihi, saati, güzergah ve isim bilgilerinin doğruluğu yolcularımızın sorumluluğunda olduğu gibi, bu bilgilerin yanlış belirtilmiş olmasının yükümlülüğünün de yolcuya ait olduğunu belirtmek isteriz. "Yolcuların biletlerini teslim aldıklarında, yazılı bilgilerin doğruluğunu kontrol etmeleri gerekmektedir". Dolayısıyla kontrolü yapılmadan, yanlış tarihli satın alınmış olan biletiniz yanmıştır. Bu bilgi biletimizde yer alan sözleşmede belirtilmiştir.
    Bilgileri yanlış olan bir bilet ile ilgili, biletin üzerinde belirtilmiş olan araç hareket saatinden önce bilet satış noktalarımıza başvurulması durumunda, gerekli düzenleme yapılabilmektedir. Ancak aracın hareket saatinden sonra fark edilmiş olan yanlış tarihli biletlerle ilgili herhangi bir işlem yapılamamaktadır.

  • Seyahatim sırasında köpeğimi / kedimi vs. yanımda taşıyabilir miyim?
  • Karayolları Taşıma Yönetmeliğinin 40/6 maddesine göre; “Taşıtın bagaj taşınmasına mahsus bölümleri dışında eşya taşınamaz. Özel kafeslerinde kedi, köpek ve kuş gibi evcil hayvanlar bagaj taşımaya mahsus bölümlerde taşınabilir. Taşıtın içinde canlı hayvan hiçbir şekilde taşınamaz”
    *Araçlarımızın bagaj bölümünde evcil hayvan taşınabilmesi için aşağıdaki şartlar aranmaktadır.
    *Sadece kedi, köpek ve ötücü kuşlar (muhabbet kuşu, kanarya) evcil hayvan olarak taşınabilmektedir.
    *Evcil hayvanlar, koli, çanta vb. ürünler içerisinde taşınamaz. Özel kafesleri içerisinde sadece araçlarımızın bagaj bölümünde taşınabilirler.
    *Evcil hayvanın sağlıklı, temiz, kokusuz ve sakin görünümlü olmasına dikkat edilmelidir. Sağlık ve dış görünüm açısından kötü durumda olan canlı hayvanlar taşıma için kabul edilmemektedir.
    *Evcil hayvanlar, veteriner tarafından uyutulmuş bir şekilde, imza karşılığında taşınabilir.
    *Evcil hayvana ait sağlık belgesi, aşı kağıdı vb. evraklar kabul işlemleri sırasında yolcunun yanında bulunmalıdır.

  • Seferlerinizde bagaj bölümünde bisiklet taşıyor musunuz ?
  • Bisikletiniz, montaj yerlerinden ayrılarak, katlanabilir hale getirildikten sonra taşınabilir. Kullanıma hazır şekli ile taşınması uygun olmamaktadır. Bagajda bisiklet üzerinde meydana gelebilecek hasarlardan AKBULUT Turizm Sorumlu tutulamaz.

  • Araç Arıza
  • Seferlerimizde, tur düzenimizde değişiklik hakkımızın mevcut olduğunu ve bu gibi anlık değişikliklerin çoğunlukla hiçbir sebeplerden kaynaklı arıza, yol şartları v.b gibi şartı güvenliğinde engel teşkil eden durumlarda nadiren ve zorunlu olarak yapıldığını belirtmek isteriz.